Pozory mylą, dowód nie
Data publikacji 05.08.2009

Działania te mają na celu zwrócenie uwagi sprzedawców, że dorosły wygląd klienta nie oznacza jego pełnoletności. Ważne jest, aby sprzedawcy sprawdzali datę urodzenia umieszczoną w okazywanym dokumencie, bowiem dowody wydawane są również osobom, które nie ukończyły 18 roku życia, a dokumenty te wyglądem nie różnią się od właściwych dowodów osobistych.

Akcja ma również uświadomić wszystkim, jak duże znaczenie w przeciwdziałaniu sprzedaży alkoholu małoletnim ma właściwa postawa i reakcja dorosłych świadków takich zdarzeń.

Apelujemy do klientów: reaguj zwróceniem uwagi zamiast milczeć, kiedy widzisz, że dziecku sprzedaje się alkohol!
We wszystkich odwiedzonych przez funkcjonariuszy placówkach handlowych i gastronomicznych akcja „Pozory mylą, dowód nie” spotkała się z pozytywnym przyjęciem.
