Uwaga! Oszuści podszywają się pod pracowników banków!
Osoby podszywające się pod pracowników banków dzwonią do losowo wybranych osób i informują, że bank udaremnił nieuprawnioną wypłatę pieniędzy z konta. Proszą też o zainstalowanie aplikacji, która ma chronić klienta, a w rzeczywistości narzędzie to przejmuje kontrolę nad naszym telefonem i hasłami bankowości mobilnej. Nie dajcie się oszukać!
Oszuści zazwyczaj dzwonią z numerów bardzo podobnych do numeru infolinii. Rozmówcy bardzo często mają wschodni akcent. Informują, że właśnie udaremnili włamanie na konto klienta i radzą zainstalowanie na smartfonie pewnej aplikacji związanej z obsługą konta, aby zapobiec podobnym sytuacjom w przyszłości. Często są tak pomocni, że krok po kroku podają instrukcję, jak to zrobić. Mogą zapytać o ID telefonu i tłumaczą, jak go uzyskać.
W rzeczywistości zainstalowana aplikacja służy do zdalnej obsługi urządzenia poprzez inny komputer. Mając zainstalowane oprogramowanie oraz id urządzenia można tym urządzeniem sterować.
Przypominamy:
Bank nigdy nie prosi o podanie haseł, kodów, e-maili czy numerów id. Bank jest w posiadaniu tych informacji. Jeżeli więc ktoś kieruje taką prośbę przez telefon, sms, mail, to na pewno nie jest pracownikiem banku i próbuje wyłudzić nasze dane, a w konsekwencji pieniądze.
W podobnych sytuacjach zalecamy bezpośredni kontakt z bankiem.