Jak postępowac na wypadek otrzymania zgłoszenia o podłożeniu ładunku wybuchowego - szkolenie
Widząc potrzebę rozszerzenia formuły szkoleń dla przedstawicieli różnych instytucji dotyczących zgłoszeń o podłożeniu ładunku wybuchowego lub innych substancji zorganizowano spotkanie dla administratorów obiektów. Szkolenie odbyło się pod patronatem Starostwa Powiatowego w Słupcy, a prowadzili je funkcjonariusze Komendy Powiatowej Policji w Słupcy , Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Słupcy oraz dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologiczną w Słupcy.
27 lutego w sali konferencyjnej Państwowej Straży Pożarnej w Słupcy spotkali się administratorzy budynków instytucji państwowych, samorządowych, szkół i sklepów wielko powierzchniowych. Słowo wstępne wygłosił Starosta Mariusz Roga oraz Komendant Powiatowy Policji w Słupcy insp. Zbigniew Malina. Część wykładową szkolenia poprowadzili: mł.kap. Jerzy Orchowski ze słupeckiej straży pożarnej, nadkom. Robert Petrowski – z-ca Naczelnika Wydziału Prewencji i Ruchu Drogowego, asp. sztab. Artur Kamiński z-ca naczelnika i jednocześnie dowódca Nieetatowej Grupy Rozpoznania Minersko-Pirotechnicznego oraz Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny Zygmunt Jasiński. Uczestnicy szkolenia otrzymali informacje, jak należy postępować w przypadku zgłoszenia o podłożeniu ładunku wybuchowego, jak powinna wyglądać ewakuacja osób i sprzętu, jak reagować w przypadku fałszywych alarmów oraz jak wygląda praca policji i straży w takich przypadkach. Inspektor sanitarny przedstawił zagadnienia związane z zagrożeniem wąglikiem.
Na koniec spotkania Starosta Słupecki, jako Przewodniczący Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, podzielił się z uczestnikami szkolenia spostrzeżeniami odnośnie omawianego tematu.