Departament Służby Cywinej zaprasza do lektury
Departament Służby Cywilnej zaprasza do lektury rekomendacji dla urzędników: „Rozpatrywanie sygnałów obywatelskich” i „Komunikacja pisemna”. W publikacjach zamieszono wskazówki, w jaki sposób urzędy powinny traktować informacje nadsyłane przez obywateli w listach, skargach, petycjach i wnioskach.
Na stronie internetowej Departamentu Służby Cywilnej www.dsc.kprm.gov.pl/rekomendacje zamieszczono wspomniane materiały w formie plików PDF.
Rekomendacje zachęcają do prostego sposobu komunikowania się z obywatelami, tak by odbiorcy pism w pełni rozumieli ich treść.
Ponadto od 31 lipca 2015 r. dostępny jest rządowy system informacji telefonicznej z numerem centralnym 222 500 115 i specjalnymi numerami przypisanymi przypisanymi każdemu z urzędów w kraju. Szczegółowe informacje znajdują się na stronie:
http://dsc.kprm.gov.pl/inicjatywa-obywatel